Novinky Ducati 2026
Také v roce 2026 přinese značka Ducati do motocyklového světa pořádnou dávku technického mistrovství a stylu. Na to jsme u italské legendy z Borgo Panigale už zvyklí, ale novinky Ducati pro rok 2026 nejsou jen přirozenou evolucí. Jsou manifestem toho, jak by měla vypadat moderní motorka - lehká, chytrá, výkonná a hlavně zábavná. Každá inovace má jasný cíl, probudit v tobě chuť jezdit víc a s větším úsměvem. Které novinky pro rok 2026 nás obzvláště zaujaly?
Ducati Hypermotard V2 a Hypermotard V2 SP: Nejzábavnější bike vůbec?
U Hypermotardu bylo vždy jasné, že jeho síla je ve zábavě. V roce 2026 navíc tenhle stroj dostane nový V2 motor o objemu 890 ccm, který není jen o výkonu (i když 120 koní je rozhodně příjemná hodnota). Je hlavně o tom, že je lehčí a živější, takže motorka je ještě hbitější než kdy dřív. A i když Hypermotard od svého prvního prototypu představeného v roce 2005 prošel už slušným vývojem, co se vzhledu týče modelový rok 2026 zůstává věrný originálu. Dravý předek s typickým zobákem, ostře tvarované panely nádrže, ikonický dvojitý výfuk vytažený až pod sedlo, odkrytý příhradový rám a zadní světlo působící, jako by se vznášelo jsou design, který i po letech zůstává stejně provokativní a fascinující jako v době svého zrodu.
A právě na těchto základech nový Hypermotard V2 staví dál i u verze SP, která zůstává věrná svému rebelskému jádru, ale oproti poslední verzi shodila neskutečných 14 kg. Se svými 177 kg působí téměř éterickým dojmem a má našlápnuto přepsat pravidla jízdy. Kované ráfky, prémiový podvozek Öhlins a stejných 120 koní v kombinaci s lehkostí dělají z SP stroj, který tě donutí hledat každý kousek cesty, kde se dá vyblbnout. Ducati sebevědomě tvrdí, že to je možná nejzábavnější bike, na kterém jsi kdy seděl. Chceš se přesvědčit?
Ducati Monster a Monster+: Legenda s novým srdcem
Monster patří mezi nejznámější Ducati a už přes 30 let vystihuje jádro filosofie Ducati. Právě teď ale dostává asi největší update za mnoho let. I on přechází na novou generaci V2 motoru o objemu 890 cm³, díky kterému je motorka citelně lehčí a snažší na ovládání. Výkon 111 koní v kombinaci se špičkovými technologiemi a modernizovaným designem dělá z nového Monsteru motorku, která si zachovává svůj ikonický charakter, ale je rychlejší, lehčí a sebevědomější než kdy dřív. Vyrovnaný parťák do každodenního provozu pro začátečníky i zkušené jezdce.
Verze Monster+ přidává malou čelní kapotáž a kryt sedla spolujezdce, což jí dává sportovnější a sofistikovanější vzhled, aniž by se výrazně změnil charakter nebo hmotnost motorky.
Ducati Diavel V4 RS
Ducati ukazuje, že RS není jen nálepka. Nový Ducati Diavel V4 RS redefinuje pojem rychlost Pod kapotou se skrývá motor Desmosedici Stradale V4 s 182 koňmi (stejný jako v Ducati Panigale), který tě doslova katapultuje z nuly na sto za 2,5 sekundy. Tento stroj spojuje závodní DNA Ducati s typickým charismatem Diavelu. Výkonný motor, lehké karbonové díly a prémiové komponenty zvyšují agilitu a zároveň zachovávají stabilitu a jistotu v každé zatáčce. Elektronika převzatá ze supersportů doplňuje pokročilý podvozek. K tomu agresivní barevné schéma a nezaměnitelná silueta dělají z Diavelu V4 RS motorku, která nejen rychle jezdí, ale i přitahuje pohledy.
Ducati Multistrada V4 RS
Vylepšená Ducati Multistrada V4 RS se tváří, že chce v roce 2026 posunout svět cestovních endur. Do dobrodružného těla totiž Ducati zasadila závodní srdce - motor Desmosedici Stradale o výkonu kolem 180 koní, díky kterému má tahle Multistrada cestovní komfort i energii superbiku. Odlehčené materiály a sportovně laděný podvozek a použití suché spojky dávají motocyklu lehkost a přesnost, kterou poznáš hlavně při svižné jízdě. Samozřejmě nechybí ani špičková elektronika, se kterou máš vše pod kontrolou. Nová Multistrada není je návykově živá, ostrá a připravená na velká dobrodružství.
Ducati Multistrada V4 Rally
Ducati Multistrada V4 Rally je stroj postavený pro jezdce, kteří nechtějí volit mezi výkonem, pohodlím a dobrodružstvím. Využívá silný motor V4 Granturismo, má větší dojezd díky 30 litrové nádrži a díky kolům s výpletem se nezalekne rozbité cesty ani lehkého terénu. Multistrada V4 Rally navíc dostala nově i automatický režim odpružení, který sám rozpozná, po čem jedeš a jakým tempem. Elektronika průběžně vyhodnocuje povrch i tvůj styl jízdy a podle toho okamžitě nastaví podvozek tak, aby ti dala co nejlepší stabilitu a kontrolu. Automatické snížení podvozku při nízké rychlosti pak výrazně snižuje ovladatelnost. Jakmile se motorka pohybuje pod 10 km/h, elektronika rychle uvolní předpětí zadního tlumiče a celý stroj si „sedne“, takže je mnohem snažší dojíždění, manévrování i manipulace a to obzvláště se spolujezdcem. Ve standardní výbavě nechybí ani radarová technologie s adaptivním tempomatem a systémem sledování mrtvého úhlu. Výsledkem je klidnější, bezpečnější a mnohem pohodovější cestování, přesně takové, jaké od prémiové Multistrady čekáš. Dostupná v barvě Ducati Red nebo nevšední Jade Green.
Ducati Panigale V4 R
Ještě rychlejší a ještě závodnější Ducati Panigale V4 R 2026 je vrchol techniky a skutečný okruhový speciál dostupný běžným jezdcům. Superbiková technika z MotoGP a WorldSBK tu není jen inspirací, je přímo základem. Motor Desmosedici Stradale R 998 cm³ s 218 koni (s možností až 239 koní) tě zavede na hranici, kde se běžný superbike setkává s úrovní WorldSBK. Kompaktní suchá spojka SBK, závodní převodovka DRG a lehký podvozek Öhlins zajišťují okamžitou odezvu a precizní kontrolu při každém náklonu. Aerodynamická křídla, karbonové díly a lehká kola přinášejí stabilitu a hbitost. Špičková elektronika s ABS v náklonu, kontrolou trakce a wheelie kontrola se postará o bezpečnost. Panigale V4 R je motorka pro ty, kdo chtějí dravou sílu, závodní preciznost a ryzí radost z rychlosti.
Panigale V2 Special Edition MM93 a FB63
Speciální číslovaná edice Ducati Panigale V2 MM93 je poctou devítinásobnému světovému šampionovi a jezdci Ducati Lenovo týmu, Marcovi Márquezovi. Tahle extrémně stylová motorka je poháněna 890 cm³ V2 motorem, který vyvine až 120 koní což z ní dělá svižný, ale ovladatelný supersport. Se 175,5 kg čisté váhy představuje hbitý stroj pro dynamickou jízdu a jistě potěší i kvalitní podvozek. Přední Öhlins NIX30 vidlice a zadní plně nastavitelné tlumiče zajišťují jistotu v zatáčkách a stabilitu při vyšší rychlosti. K tomu všemu Quick Shift 2.0 pro plynulé řazení a top elektronika dělají z MM93 stroj, který uchvátí nejen vzhledem, ale také výkonem a ovladatelností.
Také Ducati Panigale V2 FB63 je model pro jezdce, kteří chtějí něco opravdu osobitého. Vznikla jako tréninkový stroj pro Francesca Bagnaia a jedná se o verzi vybavenou prvky, které z ní dělají ideální motorku na trať: sportovní řidítka v závodní pozici, kovaná lehká kola a další detaily inspirované závodními motocykly, díky nimž je Panigale V2 ještě obratnější a rychlejší v zatáčkách. Unikátní grafika čerpá inspiraci z Bagnaiaovy přilby a rukavic, takže je motorka okamžitě rozpoznatelná a nepřehlédnutelná.
Stejně jako Marc Marquéz, i Francesco Bagnaia používá Panigale V2 během sezony MotoGP pro svůj trénink. Vznik těchto limitek ukazuje, že Ducati podporuje své oficiální jezdce a zároveň přináší závodní technologie i běžným nadšencům.
Ducati Scrambler Nightshift
Ducati Scrambler Nightshift je moderní motorka s retro šarmem. Novou barvu Emerald Green doplňují černá drátěná kola, prošívané sedlo, číselné tabulky na bocích a rovná řídítka se zpětnými zrcátky, čímž se Nightshift inspiruje stylem café‑racerů. Moderní 4,3“ TFT displej kombinuje klasický vzhled s pokročilou elektronikou a nabízí možnosti konektivity. Nově lze motorku doplnit funkcí Quick Shift Up/Down, která ještě víc zvyšuje jízdní komfort a dynamiku. Nightshift dokonale spojuje styl, technologii a radost z jízdy do jednoho všestranného městského stroje.
Ducati DesertX
Ducati DesertX se v roce 2026 dočká několik inovací. Legendární motor Testastretta 11° nahradí nový 890 cm³ V2 motor s variabilním časováním ventilů, což nabídne plynulejší výkon obzvláště v nižších otáčkách. Nová verze nabídne také přepracovaný rám a nižší hmotnost, což zlepší ovladatelnost i komfort v terénu. Motorka je užší a kompaktnější, s moderní TFT palubní deskou, jízdními režimy, kontrolou trakce, Wheelie Control, tempomatem a ABS v náklonu. Zkrátka spousta vychytávek, které ti zpříjemní i zjednoduší život v sedle. Jediné co vlastně ale potřebuješ vědět je, že nová DesertX je připravena zvládnout každý typ terénu ještě lépe než kdy předtím.
Ducati Desmo: Nová kapitola značky Ducati
Rok 2026 v italské továrně na sny ale není jen o vylepšení osvědčených modelů. Značka Ducati se rozhodla moto svět šokovat v tom nejlepším slova smyslu a po desetiletích dominance převážně na silnicích a závodních tratích vstupuje i do světa motokrosu. Pro fanoušky je to nečekaná, ale jistě vzrušující novinka a je jasné, že i na tomto poli se projeví nezaměnitelná závodní DNA Ducati.
Vlajkovou lodí řady je Ducati Desmo 450 MX. Jednoválcový motor o objemu 449,6 cm³ s desmodromickým rozvodem nabízí vysoký výkon a rychlé reakce, zatímco lehký hliníkový rám a profesionální odpružení Showa umožňují extrémní obratnost na trati. Kompaktní, přitom tuhá konstrukce zajišťuje, že stroj je připraven i na ty nejnáročnější skoky a zatáčky.

Do série navíc v létě 2026 přibude ještě Ducati Desmo 250 MX, která cílí na MX2 kategorii a enduro-crossová verze Ducati Desmo 450 EDX.
Když se na všechny modely podíváme jako na celek, je jasně vidět, že Ducati letos pracovala na dvou hlavních věcech - lehčí konstrukce a moderní motory nové generace, které přinášejí hladší výkon i lepší ovladatelnost.









