WorldSBK Most 2025: Pátek

Oficiální první den českého kola WorldSBK 2025 s sebou kvůli rozmarům počasí přinesl první pořádné výzvy nejen pro SP race project. Už od rána se slunce střídalo s nárazovým deštěm a správná volba pneumatik na kvalifikační trénink tak byla klíčová.
Na mokrou trať vyrážel Jonáš Kocourek (#56) na mokrých pneumatikách Pirelli Diablo Rain 200/60 R17 vzadu a Pirelli Diablo Rain 120/70 R17 vepředu. Brzy se ale začalo vyjasňovat a slunce trať rychle sušilo, takže mnoho jezdců přezulo na suché pneumatiky. Byli ale i tací, včetně nás, kteří vzhledem k proměnlivosti počasí zvolili kompromis v podobě mokré přední a suché zadní pneumatiky. A právě tahle taktika se nejspíš podepsala na výsledném čase 1'45.466. Nálada v týmu byla přesto pozitivní. Věděli jsme, že tohle je jen začátek a že sobota i neděle přinesou ještě mnohem větší bitvy.
I když se jednalo teprve o první den šampionátu, atmosféra na Autodromu Most už začínala pořádně vibrovat a na každém rohu bylo poznat, že se jedná o událost světového rozměru.
A protože pátek byl den ve znamení pneumatik, máme pro tebe ještě pár pneu zajímavostí ze zákulisí šampionátu.
Víš že…
- Pirelli je výhradním dodavatelem pneumatik WorldSBK a to prozatím až do roku 2026.
- Všechny pneumatiky na závody musí být objednány hromadně předem a týmy si je vyzvedávají na místě.
- Každá pneumatika je označena a evidována a dodržování pravidel je přísně sledováno.
- Pneumatiky řádně označené nálepkou jsou kontrolovány jak v pit lane před startem, tak i po závodě.
- Použité pneumatiky se vrací na místě zpět do stanu Pirelli, kde jsou znehodnoceny, aby nemohlo dojít k jejich opětovnému použití.
- Na noc se pneumatiky schovávají, aby nedošlo ja jakékoliv manipulaci. Bezpečnost a dodržování pravidel hrají prim.
- Pro ročník 2025 a kategorii WorldSSP, kterou jede Jonáš Kocourek byl stanoven limit 7 předních a 8 zadních pneumatik na jednoho jezdce na celý závodní víkend.
Koukni do galerie na fotoreportáž z páteční kvalifikace a pokud chceš vědět, jak to bylo dál, proklikni se na další článek.